Elendig søndag

Dagen igår starta bra, men utvikla seg til en mareritt-dag.
Først kom en kompis av Stig, og dama på overraskelsesbesøk. (Fru Snipsild, Laila)
De kom for å prøve PS3 - uten at de hadde ringt eller noe på forhånd. Greit nok, vi setter igang PS'n og showet er igang. (som Mr. Quiz i Buzz sier..)
Mens vi spiller sitter Snipsilda og klager på tv'n vår, den gir så dårlige bilder og lyden virker ikke helt som den skal? Hallo? Stig og kompisen har ganske god greie på lyd og oppsett av høytalere,og jeg tror de hadde hørt om noe ikke var i orden. (og jeg synes alt fungerer helt glimrende forøvrig, men jeg hadde ikke greie på slikt fikk jeg høre...)
Jaja, jeg klarer med et nødskrik å overhøre alle kommentarene - men sliter virkelig innimellom.
Ikke en kommentar om loftstua og oppussinga generellt, kun negative innspill ift tv'n.
Og hun avslutta seansen med at hun ihvertfall ikke skulle ha PS3, for det var bare skit!
Greit nok tenkte jeg, da slipper jeg å ha deg her oppe flere ganger!

Vi reiste ut til kirkegården etter at de dro.
Tente lys og plukka unna påskebuketten, som faktisk har klart seg veldig bra i vinterstormene som herja i påska.

Når vi kom hjem hadde Stig en 4-timers tlfsamtale med Svigers.
Jøjje meg, der var det mye gruff som skulle ut!
Det er en lang historie, men noe av essensen her er mangel på kommunikasjon.
Og ikke minst mangel på respekt overfor oss, støtteapparatet vi har rundt oss osv.
Stig prøvde så godt han kunne å forklare overfor faren, men tror nok ikke det gikk gjennom.
Spent på fortsettelsen, og hvor mye energi dette skal tappe oss for fremover.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:-)Bra jeg ikke leste denne FØR vi snakktes på telefon, isåfall har vi vel sotte enda :-)

Klem
Laila

Line sa...

;)
Synes nesten det va rart at du ikke kommentert nåkka ja?