Snart helg...

Det er fredag, og jeg har fri.

Og jeg har benyttet fridagen til litt huslige aktiviteter.
Nå ser huset ganske bra ut igjen, og nå håper jeg det varer ei stund.

Midt i støvtørkinga ringte legen vår på sykehuset, og jeg fikk svar på endel prøver jeg tok i forrige uke. Bl.a er blodsukkeret litt for høyt (igjen!!), så jeg må måle blodsukker før og etter måltid.
Ikke akkurat overraskende, ettersom det samme skjedde sist svangerskap oxo.
Men blir litt oppgitt, ettersom jeg faktisk har vært veldig bevisst på sukker og hva jeg putter i meg de siste månedene. Synes jeg har vært flink, men kroppen er ikke til å stole på bestandig. :(

I løpet av samtalen kom vi inn på form, både fysisk og psykisk. Og det skulle ikke mer til før tårene kom, jeg er utrolig følsom for tiden. Fysisk er jo ting helt greit, men verre psykisk. Jeg får ikke sove ordentlig, noe som går utover overskudd og humør på dagtid. Mange tanker og følelser som svirrer i hodet for tiden.
Legen prøvde så godt hun kunne å komme med gode råd, og mener jeg bør gå over i 100% sykemelding snart. Men samtidig er hun redd det blir enda mer tid til bekymringer, hvis jeg skal gå hjemme hver dag - noe jeg er helt enig i. Så vi ble enige om å ta en uke om gangen, og se hva som skjer. Uansett er det bare noen uker igjen til det blir sykemelding, pga risikosvangerskap. Vi får bare se hva som skjer fremover...

Ingen kommentarer: