Annerledes-påsken

Dette blir liksom annerledes-påsken for oss.
Og det er noen tunge stunder innimellom. Merker at slike typiske familiedager sliter litt.
Selv om vi har Silje her, er ikke det noe trøst for min del. Noen ganger kan det faktisk være enda tyngre, for det kommer så godt frem hva vi egentlig går glipp av. Og uansett hvor glad jeg er i henne, blir hun aldri min unge på samme vis som Isak.
Innrømmer at jeg faktisk kan være litt sjalu på Stig iblant, for at han har Silje og kan trøste seg med henne.

Etter at vi fant senga igår kveld, kom tårene og de ville ikke stoppe. Det ble rett og slett overload tror jeg...
Klarte ikke helt å formidle alt til Stig, men tror han skjønte hva jeg tenkte på.
Han fortalte at han får klump i halsen, hver gang han går forbi barnehagen rett borti gata her.
Det som skulle være "vår" barnehage. Der vi skulle ha levert en morgentrøtt liten pjokk og hentet en sliten, men samtidig fornøyd Isak hver ettermiddag.
Når vi savner, er det som regel de små tingene - de tingene som folk rundt oss med barn tar som en selfølge. Sånn som å trille tur til butikken, vaske/henge opp små tøffe gutteklær, kveldsrutiner med bading og en myk, varm og slapp kropp som er så trøtt så trøtt.
Og for ikke å snakke om å ta en tur til besteforeldrene, tante&onkel med lille Amalie på samme alder. Så mye vi hadde planlagt for disse småttisene som vi skulle gjøre sammen, men som vi nå "bare" kan nyte som tante&onkel.

Igår ble det snakket om 50-årsdagen til mosjan, som skal feires i august.
Den bursdagen som vi har snakka så mye om, der hun stolt skulle fortelle om barnebarna hun fikk før hun fylte 50. (hun har hatt litt angst for å bli bestemor for tidlig...)
Nå kan hun jo fortelle om barnebarna, men Isak blir jo bare et minne - ganske så fjernt for de som aldri fikk møte han.

Mange tanker som surrer i hodet for tida...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg vil egentlig bare gi deg en stor og god klem :)

Line sa...

takk for det! :)

Anonym sa...

Å lille vennen min. Ska få en stooor klem når du kjæm ikveld.
Får no rensa opp litt i tårekanalan når man går inn på sian din :-)

Hege sa...

Snuppa mi. Noen dager kommer alltid til å være tyngre enn andre... Klemme hardt på!