Gleder i hverdagen

Midt oppi alt det tunge som vi bærer litt preg av for tiden, har vi da noe å glede oss over:

- i ettermiddag, et vennepar var på kaffebesøk. Sitte på stua med gode venner, drikke kaffe og spise sjokoladekake&is. Da er livet godt å leve!

- små msn/facebook-meldinger fra Laila, som får meg til å smile og noen ganger storflire når jeg ser for meg diverse situasjoner hun forteller om.

- småprate med kollegaen min på jobb, der vi gang på gang finner ut at vi er veldig forskjellig men samtidig har mye til felles. Flirer og tuller, og samtidig kan prate litt alvorlig og "slarve" om de late konsulentene vi konstant maser på. Og tenker for meg selv, hvor glad jeg er at akkurat hun ble vikaren min!

-lille Amalie som jeg stadig får mms og lydfiler av på mobilen. Hun er så god når hun er blid og fornøyd! Det varmer et tantehjerte og jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med henne!

-gode nett-venninner som jeg egentlig ikke kjenner sånn veldig personlig. Men som jeg vet er der, og kan øse ut mine bekymringer og gleder til.

-ikke minst Stig, som kjenner meg så godt. Ser når jeg er trist, og trenger en hånd eller en kos.
Som jeg kan utlevere mitt innerste overfor, og vite at han skjønner. For første gang i hele mitt liv, har jeg latt noen få vite at jeg er veldig sårbar og trenger akkurat han!



1 kommentar:

Anonym sa...

Å vennen min, du e så flink te å formidle koss du har d. Fortsett med d du, gjør godt å få ut tankan sine. Gla i dæ
Klem