65 ting som gjør meg glad

i vilkårlig rekkefølge:

1. våkne med solstriper gjennom persiennene på soverommet
2. en god telefonprat med venninner
3. høre latteren til Pernille
4. Stig’s fantastiske forsøk på ”ræp”
5. lubne sommerblomster i krukker/verandakasse
6. hjemmelaget kakao på en blåkald vinterdag
7. kjenne lukten av gjærbakst i huset
8. sitte i sandkassen og fylle opp bøtta med sand sammen Pernille
9. tanken på alle latterkrampene jeg har hatt sammen med Laila
10. reisebrevene på sms fra kollega JE, med oppsummering av all mat&drikke han har inntatt på turene sine
11. når det ringer på døra og vi får overraskende besøk
12. når jeg kan krysse av ting på alle to-do-listene mine
13. kjøretur med solbriller og Idyll på stereo’n
14. en hel dag sammen Bror m/fam
15. legge seg nydusjet i rent sengetøy
16. komme hjem til nyvaska hus
17. første bad i sjøen hver sommer
18. alle barna-vitsene til Silje
19. kjenne en bris i ansiktet, når sola er så varm at jeg nesten smelter
20. se en god film
21. sitte på en benk i byen og betrakte livet som går forbi – gjerne med en is
22. gardiner i spreke farger
23. nye sko
24. lyden av regn på takvinduet
25. forberedelser og forventninger til nye reisemål
26. finne kule klær i min størrelse
27. når ting jeg har gjort/sagt blir verdsatt
28. scrapping
29. en god klem
30. fregner på nesen
31. ryddig og rent kjøkken
32. en god rødvin
33. fotmassasje utført av Stig
34. god tid med familien
35. se Silje holde Pernille i hånda mens de går langs fortauet
36. se på gamle bilder
37. lukten av en god bodylotion
38. levende lys
39. syforeninga ”uten en tråd”
40. ferie
41. sitte i frisør-stolen
42. smykker og annet stæsj
43. et varmt smil fra noen jeg er glad i
44. komplimenter fra Stig
45. når de korte armene til Pernille holder godt rundt halsen min for en god kos
46. vårens første hvitveis
47. bursdag
48. overraske noen
49. brev/kort i postkassen
50. nye ukeblader på nattbordet
51. våkne på en ny ferieplass
52. strikketøy
53. en stor pose smash
54. en dag på Ikea
55. spise mat ute på restaurant
56. late dager på terrassen
57. få hadet-nuss av Amalie
58. et glass iskald cola zero
59. lese blogger
60. gå på oppdagelsestur i nabolaget
61. høre på pusten til Stig når han sover
62. Extra Eucalyptus
63. oppdage at det er fredag, når jeg trodde det var torsdag
64. hjemmelaget pizza med god topping
65. invitasjoner

Ingen kommentarer: