Dagene flyr...

...og bloggen blir fort glemt.
På dagtid er det ikke så lett å bruke pc'n, da Pernille er svært ivrig på tastaturet.
Denne uka har jeg farta litt på kveldstid, begynner å bli litt ensformig å være hjemmeværende kjenner jeg. De vi er sosiale med på dagtid har jo stort sett småunger, og da er temaet på en måte satt.
Og nå har jeg litt behov for å være Line, og ikke bare Mamma'n til Pernille.
I perioder så savner jeg faktisk jobben. (hæ? sa jeg virkelig det?!)
Men der er det litt andre tema, og voksenprat - uten avbrytelser av ei lita ei som ønsker oppmerksomhet i form av allskens bøllete påfunn.

Tror faktisk det skal bli litt godt å starte på jobb igjen, om ikke annet for litt voksen-kontakt. Men forhåpentligvis blir det en annen arbeidsgiver etterhvert, har som målsetting at innen 2010 er jeg i ny jobb.

Idag har vi vært ute på mathamstring, sammen med resten av Trondheim - det var ihvertfall fullt overalt i formiddag! Kanskje folk hamstrer inn til vinterferien?
Ettersom det er fredag, blir det hjemmelaget pizza, Mesterens Mester og film ikveld.
(kanskje bittelitt smågodt oxo, tviler på at jeg klare å vente til i morgen kveld)

Forøvrig har jeg kommet i strikke-modus igjen, så nå produseres det sitteunderlag i allmass.
Fikk endel bestillinger, etter at Syforening-gjengen fikk slike til jul. Begynner å bli ferdig nå, og er i gang med leggiser til Pernille. Kjekt å ha utenpå buksa når vi skal kjøre bil og det er litt kaldt f.eks.
Og det verste/beste er at jeg har prøvd meg på strikkeoppskrift for første gang! Det var et stort steg for meg altså - men det er rimelig enkle saker da, så det blir neppe strikking av genser e.l med det første.

GOD HELG!

2 kommentarer:

Janicke sa...

Jeg husker at jeg satt med de samme følelsene som deg ang å glede seg litt til å jobbe igjen. Det er for all del fantastisk deilig å få være hjemme i perm med små barn, men så utrolig godt å ha andre voksne å kommunisere med også.
Jeg fikk tovet sitteunderlag til jul og det er supert!

Line sa...

Tror nok det er en gjenganger blant småbarnsmødre, dette med voksenprat og egentid.
Jeg er nå i full gang med å fylle opp kalender'n med diverse voksen-aktivitet fremover. :)