Alopecia areata

Jeg har vært til legen med de hårløse flekkene mine idag, og fikk diagnosen Alopecia areata.
Det er det samme som frisøren sa når hun oppdaga flekkene første gang. Det startet med 1 liten flekk i bakhodet mot høyre øre som knapt var synlig, til å bli 3 flekker som stadig blir større og større.

Nå er det bare å håpe at det stopper der, og at håret kommer tilbake før jul.
Hvis ikke blir det å lete etter kule alternative hårplagg etterhvert...

Jeg tar det hele med knusende ro, det er tross alt bare hår det er snakk om.
Ut i fra det jeg har lest og hørt, er det ihvertfall 80% sjanse for at håret kommer tilbake igjen.

Nå skal jeg bestille et nytt dørskilt; velkommen til familien BOLD! ;)

(jada Laila, vet du har en troll-parykk å låne ut... ;))

2 kommentarer:

Laila sa...

:-) Ja, skal friske opp den litt viss d bli aktuelt æ :-)
Men vi får no sjå no da, håpe ihvertfall du itj har ett klompat hode asså. For d e IKKE fint på skalla folk :-):-)

Ho-ho, du e mæ ei tøtte du asså.
Husk å bestill time te tannlegen å no da, så du får sjekka tannkjøttet :-)

Line sa...

Nå nei, bli ingen tannlege før håret har vokse ut igjen! ;)