Produktiv helg

Stig har stått på i helga, og rommet vårt begynner å ta form!
Det mangler takplater og lister, men det er visst planen for i morgen.
Synes vi ligger bra an i forhold til tidsplan, flinke handymannen min! :)

Nå er han i full gang med å montere et lagringstelt, som vi skal ha ute på platten i vinter.
Der skal grill og utemøbler overvintre, det blir bra!
Er det noe vi mangler her på Tiller, så er det nok utvendig bodplass!!
Den bua vi har er alt for liten, og med en mann som har mye store verktøy i hus - blir det rett og slett lite plass for utemøbler osv.

Forøvrig har vi som så mange andre, hatt fårikål til middag idag.
Høstens første, men slett ikke siste! Det er utrolig godt, skjønner ikke at jeg ikke likte det før jeg ble ca. 25 år...?
Pernille fikk lasagne, tar ikke sjansen på at den lille magen skal spise kål riktig enda. Vi skifter nok bleier for tiden, om ikke kål og den's "goder" skal hjelpe ytterligere på antall bleieskift!
Hun er fortsatt snørrete og jeg liker ikke helt hosten hennes. I tillegg er det som sagt mange bleier pr. dag. Ser an litt, men hvis ikke bedring innen i morra bestiller jeg legetime. Tror uansett vi skipper både barseltreff og åpen barnehage i morra, trenger ikke å spre svineriet videre. Det blir vel nok av slikt når vi starter i barnehage etterhvert, tenker jeg! ;)

Barnehage ja, det ser mørkt ut med barnehageplass fra januar. Jeg har nå tatt kontakt med private familiebarnhager i området, i håp om at de har ledige plasser. Tviler vel på at det ordner seg, og da må vi finn en backup-plan innen utgangen av oktober. Jeg må gi beskjed på jobb når og hvordan jeg skal jobbe fra nyttår, ettersom vikaren min har kontrakt frem til 5. januar. Huff, kjenner jeg blir litt stressa med tanke på dette...
Vi vurderer sterkt å ta 6 mnd ekstra permisjon uten lønn, men det betinger endel økonomiske løsninger - som vi må tenke nøye gjennom. Ikke lett!!

Ingen kommentarer: