Sommer i Trøndelag

Nå virker det som sommeren har kommet til Trøndelag gitt!
Pernille & jeg sto opp rundt 6 idag, og da var det 25 grader på terrassen.
Parasollen er vår beste venn for tiden, og de yngste har fått bada/lekt med vannslangen i ettermiddag.
Grillen får kjørt seg, idag var det hamburgere på menyen. I tillegg ble det maiskolber og ovnstekte potetbåter. Nammis!

Stig har vært skikkelig handyman og fixa 3 stk plantekasser på baksiden.
Det ble kjempebra, mangler bare å få tak i en klatreplante til den ene kassen.
Blir vel oppdrag for frua i huset tenker jeg.
De to andre har fått en slags klatrebusk og hyasinter(?) i jorda.

I morra drar Silje hjem til Li, hun har vært her i akkurat 14 dager. Det blir litt tomt&rart, men samtidig må jeg innrømme at det skal bli litt deilig oxo. Det kan være litt krevende, å ha ei som ikke klarer å aktivisere seg selv i huset over lengre tid.
Heldigvis har det vært flere unger hjemme i gata, så hun har fått farta litt sammen med de innimellom.
Stig & Silje skal ta toget opp til Grong i morra ettermiddag, første togtur for Silje sin del. Forhåpentligvis får vi til et opplegg, slik at hun kan starte å ta toget i løpet av høsten. Det sparer oss for masse tid&kjøring!

Nå er det snart natta her.
Det er "noen" som starter dagen altfor tidlig for tiden, og som i tillegg nekter å sove på dagtid. Idag har vi lagt henne i sprinkelsenga for formiddagsdupp, og hun ræma i 3 kvarter før hun sovna av utmattelse - det begynner å bli litt slitsomt.
Jeg skal begynne å føre søvndagbok for å få en liten oversikt over søvnrytmen hennes.
Men en ting skal hun ha; hun er en drøm å legge på kvelden. Da slår hun seg til ro med en gang, og det er svært sjelden vi trenger å gå ned for å putte i smokk e.l.
Nå er hun våken kun 1 gang på natta, og jeg tror ikke det skal bli noe problem å få henne til å kutte ut nattmåltidet etterhvert. *krysser fingrene*

Jeg er ikke trøtt!

1 kommentar:

Hege sa...

Den jentungen er altså bare så skjønn! *sukk*